اخبار ملارد

تجهیز مدارس ملارد به پنل‌های خورشیدی

مدیر آموزش و پرورش ملارد از تجهیز ۴۷ مدرسه این شهرستان به نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال خبر داد. این طرح با هدف توسعه انرژی پاک و کاهش هزینه‌های جاری، روزانه بیش از ۱۱۷۵ کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری اقتدار ملارد، مدیر آموزش و پرورش ملارد از اجرای طرح تحول‌آفرین تجهیز ۴۷ مدرسه این شهرستان به نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی خبر داد. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال، گامی مهم در جهت توسعه انرژی‌های پاک و مدیریت بهینه منابع در منطقه محسوب می‌شود.

داود محمدی فام، مدیر آموزش و پرورش ملارد، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: “اجرای این طرح در راستای اهداف کلان کشور در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی صورت می‌گیرد.”

وی با اشاره به جزئیات این طرح، بیان کرد: “با بهره‌برداری از این سامانه‌های خورشیدی، روزانه بیش از ۱۱۷۵ کیلووات ساعت در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد. این امر نه تنها منجر به کاهش هزینه‌های جاری مدارس و تخصیص منابع به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی می‌شود، بلکه نقش بسزایی در نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک در میان نسل آینده ایفا خواهد کرد.”

مدیر آموزش و پرورش ملارد تأکید کرد که این پروژه بخشی از برنامه جامع این نهاد برای هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در مدارس است و امیدوار است با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، شاهد تسریع در اجرای طرح‌های مشابه در سطح شهرستان باشیم.

این اقدام ارزشمند، ملارد را در مسیر تبدیل شدن به الگویی پایدار در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه آموزش قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا